سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مصرف روغن کانولا چه تغییراتی در انسان به وجود می اورد

نظر

روغن کانولا برای مصرف انسان در کانادا تولید شده است این روغن از گیاه کلزا فراوری می شود.این روغن فواید بسیاری دارد می توانید روغن کانولا را جایگزین روغن های دیگر و کره بکنید.این روغن برای پخت و پز و سالاد عالی است و جایگزینی این روغن با کره سطح چربی بدن را کاهش می دهد

اما چرا روغن کانولا؟

یک دلیل بسیار مهم وجود دارد و آن هم این است که حجم چربی روغن کانولا در مقایسه با چربی روغن جامد،کمتر است همچنین بسیار سالم تر است، زیرا روغن کانولا سرشار از “چربی های خوب” و “چربی های بد” کمتری می باشد. کانولا کمترین میزان چربی اشباع شده را در بین تمام روغنهای گیاهی را داراست که باعث می شود روغن کانولا عضو جداناشدنی در رژیم غذایی سالم روزانه باشد.

تحقیقات نشان می دهد کسانی که به مدت چهار هفته روزانه روغن گیاهی کانولا مصرف کرده اند، توانسته اند 1.6 درصد از چربی شکم خود را کاهش دادند پس نتیجه میگیریم روغن کلزا بسیار مناسب رژیم غذایی می باشد.


انیستیتو سرطان آمریکا:

گزارشی داد که ویتامین E می تواند به جلوگیری از  رشد سلولهای سرطانی پروستات و تومورها کمک کند. روغن کانولا همچنین منبع اسیدهای چرب امگا 3 است. روغن کم سدیم و کلسترول است و می تواند به عنوان یک جایگزین سالم برای کره استفاده شود. هنوز هم مانند همه چربی ها و روغن ها باید کم مصرف شود.

 

ارزش غذایی روغن گیاهی کانولا

جدول اطلاعات تغذیه ای زیر توسط USDA برای 1 قاشق غذاخوری (14 گرم) روغن کانولا می باشد:


کالری: 124


چربی: 14 گرم


سدیم: 0


کربوهیدرات ها:0


فیبر: 0


قند: 0


پروتئین: 0


یک قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) روغن کانولا:


ویتامین E:دوازده درصد


ویتامین K:دوازده درصد


جالب است بدانید که هیچ کربوهیدراتی در روغن گیاهی کلزا وجود ندارد، و حتی بار گلیسمی روغن کانولا صفر می باشد.


اجازه دهید با خواص این روغن آشنا شویم :

روغن گیاهی کانولا (کلزا) مناسب برای پخت و پز عالی

روغن کانولا با وجود عطر مناسب و دود زیاد و بافت صاف ، یکی از بهترین روغن های پخت و پز می باشد،می توانید از آن در تعدادی از ظروف و روش های پخت و پز استفاده کنید ، مانند:


• مناسب برای سرخ کردن ، کباب کردن ، و پخت

• در انواع سس سالاد

• برای پوشاندن قابلمه های خود برای پخت نچسب

• جایگزین چربی های جامد


خداحافظی با کلسترول

با مصرف روغن کانولا اصل با کلسترول بالا خداحافظی کنید،اکثر بزرگسالان از مشکلات کلسترول بالا به دلیل عدم رعایت یک رژیم غذایی مناسب رنج می برند،اما روغن کلزا به دلیل عدم داشتن کلسترول جز آندسته از روغن هایی می باشد که دارای کمترین چربی اشباع می باشد،به همین دلیل از به وجود آمدن گرفتگی رگ های عروقی بسیار میتواند موثر باشد.


افزایش سطح انرژی با مصرف روغن گیاهی کلزا

در روغن گیاهی کانولا به دلیل وجود مقدار کم کلسترول و مقدار زیاد آنتی اکسیدان های مهم می تواند به سرعت متابولیسم بدن کمک به سزایی کند و در نتیجه بدن شما خسته نخواهد شد و انرژی شما با گردش خون ضعیف در شریان ها و یا فشار خون بیش از حد در سیستم قلبی عروقی بدن هرگز کاهش نمی یابد.


استفاده از روغن گیاهی کلزا خطر سرطان را کاهش می دهد

به دلیل وجود آنتی اکسیدان روغن کلزا مانند ویتامین E ،باعث می شود بدن در برابر بیماری سرطان بیمه شود،همچنین رادیکال های آزاد مضر در بدن به مرور باعث جهش سلول های سالم به سلول های سرطانی می شوند، ویتامین E موجود در روغن گیاهی کلزا می تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان را تا حد زیادی موثر باشدحتی اگر در حال حاضر تحت تأثیر سلولهای سرطانی قرار گرفته باشید روغن کانولا به کاهش و تکثیر آن موثر می باشد ، بنابراین به در پیشگیری و درمان سرطان بسیار مفید می باشد.


برخلاف روغن زیتون در دمای بالا سمی نمی شود

گاها روغن گیاهی کلزا با روغن زیتون مقایسه می شود اما جدای از اینکه ممکن است هر دو به تنهایی فواید سلامتی داشته باشند ، اما روغن کانولا به دلیل بالاتر بودن نقطه دود، برای پخت و پز بهتر می باشد،ابن به این معنا می باشد که روغم کانولا در مقایسه با روغن زیتون ، بدون سمی شدن می تواند در پخت و پز دمای بالاتر مقاومت کند.


سلامت پوست را تضمین و از پیری زودرس جلوگیری می کند

جالب است بدانید یک وعده روغن گیاهی کانولا یا کلزا منبع خوبی برای دریافت ویتامین E می باشد، یک آنتی اکسیدان برنامه غذایی مناسب است که در رژیم های غذایی بسیاری از آمریکایی ها وجود ندارد. به علاوه ، افزودن چربی و روغن مانند روغن کانولا به سبزیجات و یا سالاد به جذب ویتامین های محلول در چربی بسیار موثراست.


روغن گیاهی کانولا روغن بدون بو

اکثرا در آشپزخانه هنگام طبخ غذا مشکلاتی که وجود دارد با بوی روغن در حسن پخت و پز می باشد و بود برخی از روغن ها نیز میتواند آلرژی زا باشد اما طبخ غذا با روغن کانولا برای افرادی که حساس هستند مناسب می باشد،

دود زیاد روغن کانولا باعث جلوگیری از بو گرفتن آشپزخانه شما در حین پخت و پز می شود بنابراین می توانید از بوی دیگری که دستور العمل های شما ارائه می دهد لذت ببرید


جایگزین مناسب برای دیگر روغن ها

روغن گیاهی کلزا یک روغن با طعم خنثی، یک انتخاب مناسب و جایگزین سالم تری برای روغن های نباتی یا ذرت می باشد که از نقطه دود زیادی برخوردار می باشد به همین دلیل برای غذاهایی که برای پخت و پز به حرارت زیاد روغن نیاز دارند بسیار مناسب می باشد. استفاده از کلزا به جای کره به کاهش چربی اشباع شده کمک به سزایی می کند و عطر و طعم سبک آن در طعم و مزه اختلال ایجاد نمی کند،مخصوصا برای افرادی که از عطر و مزه ی روغن در غذا خوششان نمی آید،کانولا همچنین می تواند با دیگر روغن ها مانند روغن زیتون مخلوط شو، سعی کنید همیشه در انتخاب روغن گیاهی کانولا مناسب دقت لازم را به عمل بیاورید.

روغن کانولا یک روغن همه فن حریف در اشپزخانه است.پخت و پز و سرخ کردن با کانولا بسیار لذت بخش خواهد بود و فواید بسایری هم برای بدن دارد.تجربه ی ما از استفاده از روغن کانولا بسیار مثبت و لذت بخش بوده است پس شما هم با خرید روغن کلزا از طارومیس از این تجربه ی عالی بهره مند شوید